اخبار

#انجمن_ورزشکاران_آزادیخواه_ایران

گفتگوی صمیمی جمعی از اعضای انجمن ورزشکاران آزادیخواه ایران و ورزشکاران مدال‌آور و المپیکی انجمن با اعلی حضرت رضاشاه دوم در این جلسه دوساعته با دقت، سخنان ورزشکاران را شنیدند و بر حمایت بی‌دریغ خود از آنها تاکید کردند.

#رضاشاه_دوم_پهلوی_سوم 

#ای_شاه_ایران_برگرد_به_ایران 

#برای_ایران 

#انجمن_ورزشکاران_آزادیخواه_ایران

بیانیهء مشترک انجمن ورزشکاران آزادیخواه ایران و حزب ایرانیان کرد وطن پرست

۱۲ فروردین روزی سیاه در تاریخ ایران است. تنها ۴۸ روز بعد از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، در زمانی کوتاه که هیچ فرصتی برای آگاه‌سازی جامعه و شناخت مردم از ماهیت جمهوری اسلامی وجود نداشت، رفراندومی دروغین برگزار شد که تا امروز ایران عزیزمان را به مرز نابودی کشانده است.

امروز، پس از گذشت ۴۵ سال از آن روز سیاه، سلامت این رفراندوم دروغین را به دلایل بسیار ساده مردود، و جمهوری اسلامی را حکومتی نا مشروع می‌دانیم:

.- عدم شفافیت در ارائه‌ی جزئیات و ماهیت تنها گزینه‌ی این رفراندوم یعنی گزینه‌ی جمهوری اسلامی.

- عدم نظارت بین‌المللی بر روند این رفراندوم برای جلوگیری از تقلب.

- محدود بودن گزینه‌های انتخابی با اجبار به رأی آری یا نه به یک شکل کلی حکومت جمهوری و عدم گنجاندن دیگر شکل‌‌های حکومتی در رفراندوم.

- فشار‌های سیاسی و اجتماعی بر مردم برای انتخاب جمهوری اسلامی.

- تقلب گسترده در حوزه‌های رأی گیری به زور اسلحه.

- اعدام‌های گسترده، زندانی کردن و یا مهاجرت اجباری نخبگان سیاسی میهن‌پرست به خارج از کشور.

- با توجه به جمعیت حدوداً ۳۵ میلیونی ایران در آن زمان، اعلام نتیجه‌ی رفراندوم تنها کمتر از ۲۰ ساعت، دلیل دیگری مبنی بر تقلب آشکارا در شمارش آرا است.

در صورت رعایت موارد گفته شده و آگاهی مردم از ماهیت واقعی این رژیم، امکان پیروزی جمهوری اسلامی در آن رفراندوم نزدیک به صفر بود، و ایرانی که این رژیم نامشروع عامل ویران شدن آن است، امروز شرایط دیگری داشت.

امید است که ملت بزرگ ایران، در سال نو با آگاهی و میهن دوستی و درس گرفتن از تجربیات گذشته، به این فریب بزرگ برای همیشه پایان دهند و با همدلی و اتحاد، با سرنگونی این رژیم اشغالگر، ایران آباد و آزاد را برای خود و نسل‌های آینده از نو بنا کنند.

فراموش نکنیم که «فقط با هم می‌توانیم این کشتی طوفان‌زده را به ساحل امن برسانیم، در غیر اینصورت یکی یکی غرق خواهیم شد»

پاینده ایران،

جاوید شاه

عادی‌سازی حجاب اجباری در ورزش ایران و نقش فائزه رفسنجانی

برخلاف اخباری که در رسانه‌های متمایل به‌ رفسنجانی منتشر شده است، در سال‌هایی که فائزه‌ رفسنجانی کرسی نایب رییسی بانوان را در کمیته ملی المپیک ایران در اختیار داشت، تحولی در وضعیت ورزش زنان رخ نداد.
- در سال‌هایی که او نایب رییس کمیته ملی المپیک بود، نسیم حسن پور تنها زن ورزشکار ایرانی بود که در المپیک ۲۰۰۴ آتن شرکت داده شد. در بقیه المپیک‌ها، در سئول و سیدنی زنان ایران حضور نداشتند.
- او از کمپین یک میلیون امضاء که در دفاع از حقوق زنان به راه افتاده بود استقبال نکرد و همچنین از دادن پاسخ روشن به پرسشگران در ارتباط با قتل و ترورهایی که به دستور علی اکبر‌ هاشمی‌ رفسنجانی صورت می‌گرفته همواره طفره رفته است.

https://kayhan.london/1403/01/09/345375/

پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۸ مارس ۲۰۲۴


فراخوان ملی برای گردهمایی و تظاهرات سراسری ایرانیان

«فراخوان ملی برای گردهمایی و تظاهرات سراسری ایرانیان» هم‌میهنان گرامی برآنیم تا برای اعلام همبستگی و همگامی با #انقلاب_ملی_ایران و هموطنان عزیزمان در روز ۷ فوریه ۲۰۲۴ همزمان با جشن اشغال ایران که توسط جمهوری اسلامی در سفارت خانه ها و کنسولگری ها برگزار میکنند ما هم در مقابل آنها #نه_به_جمهوری_اسلامی سر دهیم . به مناسبت سالروز سیاه اشغال میهن مان ایران (۲۲بهمن ۱۳۵۷) در سراسر جهان گردهم آمده مقابل سفارت و کنسولگری های اشغالی ایران . برای ایرانی آزاد و آباد، شانه به شانه در کنار هم برای سرنگونی فرقه تبهکار اسلامی بایستیم و با برافراشتن پرچم ملی شیروخورشید نشان، پیام آزادیخواهی ملت شریف ایران را ‌به گوش جهانیان برسانیم.


بیانیه طیف وسیعی از جامعه مدنی و سیاسی ایران: «جمهوری اسلامی مردم ایران را نمایندگی نمی‌‏کند»


‎بیانیه طیف وسیعی از جامعه مدنی و سیاسی ایران به جامعه جهانی

‎قسمتی از بیانیه طیف وسیعی از جامعه مدنی و سیاسی ایران به جامعه جهانی: جمهوری اسلامی نماینده ملت ایران نیست

‎، تعدادی از سازمان‌های سیاسی، اندیشکده‌ها، مؤسسات، و احزاب سیاسی به همراه گروهی از زندانیان سیاسی، روزنامه‌نگاران، کنشگران سیاسی و مدنی، اساتید ‌و پژوهشگران دانشگاه، کارآفرینان، فعالان دانشجویی، هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان، روحانیون و خانواده‌های دادخواه خواستار «پایان مماشات و مشروعیت‌‏بخشی جامعه جهانی به جمهوری اسلامی» شدند.

‎در این بیانیه که تاکنون برای سیاستمداران و شخصیت‌‏های برجسته متعهد به دموکراسی و صلح جهانی در کشور‌‏های غربی از جمله انگلستان، کانادا، سوئیس، آلمان و ایتالیا ارسال شده است، ضمن «محکوم کردن حمات تروریستی حماس» با اشاره به رفتار «خصمانه» جمهوری اسلامی آمده است که «ما جمهوری اسلامی را یک نیروی اشغالگر و متخاصم می‌‏دانیم که ملت ایران را نمایندگی نمی‌‏کند.»

‎«ما رفتار گروه‌‏های نیابتی این رژیم و همچنین اقدامات تروریستی و ضد بشری را محکوم می‌‏کنیم و ایدئولوژی رادیکال اسلامی را که تنها به دنبال نفرت و جنگ است را محکوم می‌‏کنیم.»

‎در بخشی از این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده است که از تعامل با جمهوری اسلامی دست بردارند و در این دوران بحرانی با شاهزاده رضا پهلوی مذاکره و گفتگو کنند. در بیانیه آمده است که «شاهزاده رضا پهلوی در سفر اخیر خود به اسرائیل و در موارد متعدد دیگر و در انظار عمومی، خواسته ما برای برقراری دموکراسی سکولار در ایران، پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته‌‏ای، دوستی تاریخی ما با اسرائیل و سایر کشورهای منطقه و تلاش برای صلح و رفاه در خاورمیانه را تایید کرده است.»

‎«صداقت او با چهار دهه دفاع او برای انتقال مسالمت‌‏آمیز به دموکراسی به ما نشان داده شده است، و تا زمانی که بتوانیم حکومت خود را انتخاب کنیم، نماینده ما خواهد بود.»

‎همچنین به اشاره به اینکه در سال‌‏های اخیر هزاران نفر از مردم ایران به دست جمهوری اسلامی جان خود را از دست داده‌‏اند، آمده است که جمهوری اسلامی از طریق نیابتی‌‏های خود، به ایجاد رنج‌‏های بی‌‏پایان در خارج از ایران ادامه می‌‏دهد. با این حال ملت ایران برای برکناری این رژیم متخاصم و اشغالگر و ایجاد یک دموکراسی سکولار در ایران و تلاش برای پایان تروریسم و برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه متحد هستند.

حمایت انجمن ورزشکاران آزادی خواه ایران از ملت و دولت اسرائیل


حمایت انجمن ورزشکاران آزادی خواه ایران از ملت و دولت اسرائیل بنا به اصل دفاع از ملت و صیانت از مرز های اسرائیل ، حمله تروریست های حماس باید به شدید ترین نحو‌ محکوم شود . و همچنین دفاع تمام قد و محکم و سنگین دولت اسرائیل از ملت خود باید مورد حمایت تمام جوامع بین المللی نیز قرار بگیرد. امروز که با صحنه هایی دلخراش از اسیر کردن و شکنجه و کشتار مردم اسرائیل رو به رو شدیم ، بیشتر به ماهیت رژیم خونخوار و ضد بشری جمهوری اسلامی پی بردیم که با تجهیز کردن مزدوران خود همچون حماس ، سعی در از بین بردن امنیت و انسانیت و صلح در منطقه را دارد . حال انجمن ورزشکاران آزادی خواه ایران حمایت کامل خود را از مردم و دولت اسرائیل در دفاع کامل از مرزها و مردم اسرائیل را بیان می کند . و همچنین ملت آگاه اسرائیل می دانند که مردم ایران در کنار آنها هستند و از جمهوری اسلامی و سیاست های ضد انسانی آن بیزار می باشند . به امید آن روز نزدیکی که دو ملت ایران و اسرائیل دوباره در صلح و دوستی به نام پیمان کوروش بزرگ در کنار هم به رشد و تکامل بشریت کمک کنند.


AIAF SUPPORTING ISRAEL AND ISRAELI PEOPLE

תמיכת אגודת הספורטאים שוחרי החופש של איראן לאומה ולממשלת ישראל על פי עקרון ההגנה על האומה והגנה על גבולות ישראל, יש לגנות בצורה החריפה את התקיפה של מחבלי חמאס. כמו כן, ההגנה החזקה של ממשלת ישראל על מדינתה צריכה להיתמך על ידי כל הקהילות הבינלאומיות. היום, כאשר התמודדנו עם סצנות קורעות לב של לכידה, עינויים והרג של העם הישראלי, הבנו יותר על אופיו של המשטר צמא הדם והאנטי אנושי של הרפובליקה האסלאמית, שבאמצעות הצטיידות שכירי החרב שלה כמו חמאס, מנסה להרוס את הביטחון האנושות ויש לה שלום באזור. כעת, אגודת ספורטאי החופש של איראן מביעה את תמיכתה המלאה בעם ובממשלת ישראל בהגנה מלאה על הגבולות ועם ישראל. כמו כן, העם המושכל בישראל יודע שעם איראן בצד שלהם והם שונאים את הרפובליקה האסלאמית ואת המדיניות האנטי-אנושית שלה. בתקווה ליום הקרוב שבו שני האומות איראן וישראל יסייעו שוב לצמיחתה והתפתחותה של האנושות בשלום ובידידות בשם כורש הגדול.


همبستگی جهانی با انقلاب ملی ایران

همبستگی جهانی با انقلاب ملی ایران  در سراسر جهان روز شنبه ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) همه با هم برای حمایت از انقلاب ملی ایران گرد هم‌ خواهیم آمد و یاد دختر ایران زمین مهسا امینی و دیگر قهرمانان و جاویدنامان را گرامی خواهیم داشت.

پیروزی بر اهریمن نه دور است و نه دیر 

تسلیت به خانواده‌ی حسن رهنوردی و جامعه ورزش ایران

حسن رهنوردی قهرمان باشرف و وطن پرست عضو هیت رییسه انجمن ورزشکاران آزادیخواه ایران در غربت درگذشت . تسلیت به خانواده‌ی حسن رهنوردی و جامعه ورزش ایران ، محمد حسن رهنوردی، قهرمان ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران، که در مجموع ۸ مدال طلا، نقره و برنز از مسابقات جهانی و آسیایی برای ایران کسب کرده است رئیس کمیته ملی کمیته ملی ایران پیش از شورش ۵۷ یادش گرامی و نامش جاودانه تاریخ باد #حسن_رهنوردی#انجمن_ورزشکاران_آزادیخواه_ایران 

انجمن ورزشکاران آزایخواه ایران: ورزشکاران ایرانی زیر یوغ استبداد «کمیته ملی المپیک» جمهوری اسلامی

- در ورزش ایران دو تابو شکستنی نبوده و نیست و اگر شکسته شود عواقب سنگینی برای ورزشکار، مربی و داور به همراه خواهد داشت: برداشتن حجاب و مسابقه با تیم‌ها و ورزشکاران اسراییلی!
- وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران به هیچ تیم ورزشی مجوز نمی‌دهند که بدون همراهی ماموران «حراست» در مسابقات بین‌المللی و بازی‌های المپیک شرکت داشته باشند.
- سازمانی تحت نام «حراست» که وابسته به وزارت اطلاعات است در دل ورزش ایران سازمان داده شده که کمیته بین‌المللی المپیک به دلایل نامشخص علاقه‌ای برای تحقیق و تفحص از آن نشان نمی‌دهد.

سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲

https://kayhan.london/1402/05/03/325931/

همبستگی جهانی با انقلاب ملی ایران 

همبستگی جهانی با انقلاب ملی ایران در سراسر جهان روز شنبه ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) همه با هم برای حمایت از انقلاب ملی ایران گرد هم‌ خواهیم آمد و یاد دختر ایران زمین مهسا امینی و دیگر قهرمانان و جاویدنامان را گرامی خواهیم داشت. پیروزی بر اهریمن نه دور است و نه دیر

 #زن_زندگی_آزادی #مرد_میهن_آبادی #انقلاب_ملی_ایران #برای_ایران .

ملی‌پوش سابق واترپلو: از رویارویی با تیم‌های آسیایی هراس نداشته باشید

رضا سلیمانی ملی‌پوش سابق واترپلو و از موسسان انجمن ورزشکاران آزادیخواه ایران این یادداشت را در ارتباط با خبر انصراف هشت ملی‌پوش از شرکت در اردوهای واترپلو تهیه کرده و در اختیار کیهان لندن قرار داده است. هنوز مدت زیادی از کسب مقام نایب قهرمانی تیم واترپلوی مردان ایران که در غیاب ژاپن در مسابقات آسیایی تایلند رقم خورد نمی‌گذرد که خبر انصراف هشت ملی‌پوش از حضور در اردوهای واترپلو علاقمندان این ورزش را شوکه کرد.

ارشیا الماسی، پیمان اسدی، امیرحسین کیهانی، حامد ملک خانبانان، سهیل رستمیان، مهدی یردانخواه، امین قویدل و امیرحسین رهیر در بیانیه مشترکی عنوان کردند از آنجا که تیم واترپلو از آمادگی لازم برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ برخوردار نیست از تیم ملی کناره می‌گیرند. آنها اعتقاد دارند اگر اردوها از شرایط مطلوب‌تری بهره می‌برد چشم‌انداز کسب مقام در این دوره از بازی‌های آسیایی دور از دسترس نبود.

در مقابل، عده‌ای از منتقدان محسن رضوانی رییس کنونی فدراسیون شنا شیرجه واترپلو جمهوری اسلامی، این بیانیه را «هراس از شکست در بازی‌های آسیایی» عنوان کرده‌اند و آنرا نوعی فرار به جلو می‌دانند و بر این باورند که رضوانی خود مشوق صدور چنین بیانیه‌ای است. منتقدان رضوانی شرکت در بازی‌های آسیایی را فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست بیاید، ارزشمند و بهانه‌جویی های مطرح شده را غیرحرفه‌ای قلمداد می‌کنند.

همچنین عملکرد درازمدت محسن رضوانی در توانایی کسب مدال، جذب اسپانسر و بودجه مورد نقد جدی قرار گرفته است. بسیاری از پیشکسوتان و مربیان ورزش شنا، شیرجه و واترپلو به نبود باشگاه‌های مولد که بتوانند ورزشکار در اختیار تیم‌های ملی قرار بدهند اشاره می‌کنند و بر این مهم تاکید دارند که فدراسیون در ساخت و یا نگهداری از تاسیسات ورزش شنا، شیرجه و واترپلو بسیار ناکارآمد بوده است تا جایی که حتی استخر هم به اندازه کافی در اختیار علاقمندان این ورزش در سطح کشور وجود ندارد.

واترپلو در دوران مربیگری الکساندر چیریچ نیز خالی از بلبشو نبود. قرارداد چیریچ با تیم المپیاکوس یونان در حالی که همزمان مربیگری تیم واترپلو ایران را نیز بر عهده داشت، رضوانی را با انتقادات جدی مواجه ساخته بود.

در ایران، پس از روی کارآمدن رژیم جمهوری اسلامی، زنان از عرصه مسابقات بین‌المللی شنا، شیرجه و واترپلو کنار گذاشته شدند.‌ درواقع نوعی تبعیض و تفکیک جنسیتی در فدراسیون شنا جمهوری اسلامی همواره در جریان بوده و هست که کمیته بین‌المللی المپیک نیز طی ۴۴ سال گذشته به آن توجه نشان نداده است.

امروز میانگین سنی ورزشکاران این رشته به ۱۴-۱۵ سال رسیده است. خطرانقراض نسل بزرگسال در این رشته ورزش ی بیش از پیش محسوس است.

https://kayhan.london/1402/03/26/322487/?fbclid=IwAR05mOlHmZyQBl3urznmSzDDAy_08mn7RVdqrf7GJJ7Ov4xn2yfC5czVKvI

آنچه از ایوان چوپرینکو سر زد، غیرحرفه‌ای، غیرورزشی و غیراخلاقی بود


واقعیت اینست که رفتار ورزشکاران متاثر از فضای مه‌آلودیست که بر ورزش دنیا سایه انداخته است. ورزش می‌بایست پیام صلح و دوستی داشته باشد. می‌بایست سدی باشد در برابر گسترش نژادپرستی، تبعیض، زن‌ستیزی و خشونت.

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ برابر با ۰۵ ژوئن ۲۰۲۳

فرزاد یوشانلو – امیررضا مس‌فروش ورزشکار ایرانی حاضر در مسابقات پرس سینه قهرمانی جهان در آفریقای جنوبی پس از دریافت مدال برنز وزن ۷۴ کیلوگرم هنگامی که مدال طلای این وزن بر گردن رقیب اوکراینی آویخته می‌شد، دستش را به سمت او دراز کرد تا قهرمانی وی را تبریک بگوید. او نخست تصور کرد رقیبی که مدال طلا بر گردن دارد متوجه نشده است، پس دوباره دستش را دراز کرد تا مبادا فرصت تبریک گفتن از دست برود، ولی اینبار ایوان چوپرینکو اوکراینی به وضوح با نگاهی قهرآمیز با علامت سر نشان داد که متوجه شده و علاقه‌ای به دست دادن ندارد.

در گفت و شنود کوتاهی که با رضا سلیمانی عضو سابق تیم ملی واترپلو و یکی از بنیانگذاران «انجمن ورزشکاران آزادیخواه» ایران داشتم او‌ آنچه را که از ایوان چوپرینکو سر زد غیرحرفه‌ای، غیرورزشی و غیراخلاقی خواند. رضا سلیمانی با اشاره به اینکه رژیم جمهوری اسلامی حکومتی ضدبشریست که برای ادامه سلطه خود از هیچ جنایتی کوتاهی نمی‌کند افزود، حساب ورزشکاران را می‌بایست از رژیم جدا دانست و در حفظ کرامت انسانی آنها دریغ نکرد. او همچنین دست دادن امیررضا مس‌فروش را به منزله پیام همدلی و همدردی با ورزشکار اوکراینی تفسیر کرد که به صراحت برخلاف دیدگاه‌های سیاسی رژیم جمهوری اسلامی و کمک‌های تسلیحاتی آن به روسیه بوده است. 

فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش و خصوصا کمیته بین‌المللی المپیک در قبال تجاوزهای جنگی و جنایت‌های ضدبشری سیاست‌های مشخص و یکسانی به نمایش نگذاشته‌اند. در همین راستا استانداردهای دوگانه و تصمیمات مقطعی کمیته بین‌المللی المپیک به بهانه حفظ حقوق ورزشکاران به دفعات با آنچه در منشور المپیک آمده در تناقض بوده است. کمیته بین‌المللی المپیک از سویی مدعی است که ورزش کردن حق انسانی همه انسان‌هاست و از سوی دیگر با تحریم ورزش کشورهای متجاوز به اوکراین، خود این حق را از انسان‌ها سلب می‌کند در حالی که در قبال سایر تجاوزات و کشتارهای بی‌رحمانه از جمله کشتار مردم ایران توسط جمهوری اسلامی یا واکنش نشان نداده و یا فقط به صدور بیانیه اکتفا کرده است. کمیته بین‌المللی المپیک در کوتاه نگه داشتن دست سیاسیون از ورزش نیز درایت به خرج نمی‌دهد. تنش‌هایی که در ورزش رخ می‌دهد حاصل همین استانداردهای دوگانه فدراسیون های بین‌المللی ورزش و کمیته بین‌المللی المپیک است که نقدهای جدی متوجه آن کرده است.

https://kayhan.london/1402/03/15/321422/


https://chng.it/mkfdQxG4

Sign the Petition 

حمایت از ورزشکاران و ملی پوشان ایران

درود بر شما همانطور که مستحضرید انجمن ورزشکاران آزادی‌خواه ایران کمپین و پتیشنی در حمایت از ورزشکاران و ملی پوشان (غیر حکومتی) ایران براه انداخته است.خواهش میکنم با این کمپین همکاری بفرمایید 

به نام معبدمان ایران


با درود به ملت بزرگ و شریف ایران .بیش از ده بار به مدت چهار سال گزارش و پتیشن هایی مبنی بر عدم مشروعیت جمهوری اسلامی در نزد ایرانیان ، و جنایت جمهوری اسلامی و کشتار جوانان ایرانی در کوچه و‌خیابان های ایران را به سازمان ملل به صورت مکتوب تحویل دادم ، اما به قول قهرمان نوید افکاری عزیز ، دنیا با تمام ساز و کار های بین امللی و حقوق بشری ، فقط در حال نظاره کشتار و وحشی گری علیه ایرانیان توسط جمهوری اسلامی هست و هیچ اقدامی اعمال نمی کند .

از آنجایی که حدود ۷ ماه از تشکیل کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل می گذرد و با توجه‌به در خواست های مکرر و مکتوب ما حتی گزارشی یک صفحه ای ارعه ندادند و حال جمهوری اسلامی را با هر هفته ۱۲ اعدام به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر نیز برگزیده اند که این یک رسوایی بزرگ برای تمامی جوامع بشری و دهن کجی به ملت بزرگ ایران و توهین به خون ریخته شده زنان و مردان ایران به حساب می آید ، بنا بر فقط اصل میهن دوستی و برای راه قهرمانان وطن همچون مجیدرضا رهنوردها ، محسن شکاری ها و محمد حسینی ها و نوید افکاری هاو پویا و منوچهر بختیاری ها و رضا نوروزی ها و آرشام رضایی ها و سهیلا حجاب ها و فاطمه سپهری ها و نیکا شاکرمی ها و بیشمار قهرمان ها‌ ، من آرش اشرف زاده به همراه همرزمم صمد کلوانی از امروز تاجایی که جان در بدن داشته باشم در مقابل مقر سازمان ملل اعتصاب غذا می‌کنم و تا زمانی که‌به صورت رسمی پاسخی منطقی دریافت نکنم پا پس نخواهم کشید. ما نابودی جمهوری اسلامی را با هر جناه و دسته ای خواستاریم و از مماشات و تکریم جمهوری جنایت کار اسلامی بیزاریم . میهن دوستان و ایرانگرایان لحظه ای تا پایان جمهوری ننگین اسلامی میدان مبارزه را ترک نخواهند کرد .



گردهمایی بزرگ ایرانیان

گردهمایی جهانی روز نه به جمهوری اسلامی همزمان با انقلاب ملی ایران در هشت شهر جهان شنبه دوازدهم فروردین  


   امروز زمان انتخاب بین خیر و شر است بین بهترین گزینه و بدترین گزینه بین ایران و ایران ستیزان باید یکی رو انتخاب کنیم ، کسانی که تا دیروز بین بد و بدتر را انتخاب میکردن امروز نقش روشنفکر و منتقد رو بازی میکنند #برای_ایران #من_وکالت_میدهم #شاهزاده_رضا_پهلوى 




گردهمایی بزرگ ایرانیان

گردهمایی بزرگ ایرانیان در مونیخ ۱۹ فبروآر ، ساعت ۱۰:۰۰ انجمن ورزشکاران آزادی‌خواه ایران #انقلاب_ملی_ایران 



Feb 11 - 2023 Montreal 

پیرو درخواستهای بسیار شما یاران و همراهان همیشگی، برنامه تجمع ۱۱ فوریه مونترال، به راهپیمایی و تجمع تغییر یافت. شروع راهپیمایی ساعت ۲ بعد از ظهر از مترو اتواتر و پایان آن مقابل کنسولگری آمریکا در مونترال به آدرس ۱۱۳۴ سن-کترین خواهد بود. مهر ورزید و در انتشار این پیام بکوشید. رسانه شمایید #مهسا_امینی #من_وکالت_میدهم #انقلاب۱۴۰۱


من_وکالت_میدهم#

من_وکالت_میدهم#

من_وکالت_میدهم# 

من_وکالت_میدهم#

من_وکالت_میدهم#


همبستگی جهانی برای آزادی در ایران»


هم‌میهنان گرامی

ما ایرانیان در سراسر جهان، برآنیم تا همگام با انقلاب ملی ایران در روز ۱۱ فوریه ۲۰۲۳ همزمان با سالروز سیاه اشغال ایران (۲۲ بهمن ۱۳۵۷) توسط فرقه تبهکار جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف جهان گردهم آمده و متحد در زیر پرچم ملی شیر و خورشید با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی، با هم میهنان عزیزمان در ایران اعلام همبستگی نماییم. در تورنتو و مونترال و ونکوور این مراسم در برابر کنسولگری آمریکا برگزار خواهد شد.

این برنامه به صورت هماهنگ در شهرهای سیدنی، دوسلدورف، لندن، واشینگتن دی.سی نیز برگزار می‌گردد.

#مهسا_امینی

تکواندوکار تیم ملی ایران

تکواندوکار تیم ملی ایران اسماعیل محمدی  و عضو انجمن ورزشکاران آزادیخواه در معرض دیپورت قرار گرفت.

اسماعیل محمدی

این ورزشکار مبارز پس سال ها بلاتکلیفی در اروپا و اخیرا در کشور ایرلند زندگی می کند و از سوی پلیس اداره مهاجرت نامه ریجکت دریافت کرده و بزودی به ایران دیپورت خواهد شد. اسماعیل محمدی به خاطر حس وطن پرستی در خارج از کشور همیشه در کنار مردم داخل ایران ایستاد و فعالیت علیه این نظام کودک کش را ادامه داد و به عضویت انجمن ورزشکاران آزادیخواه در آمد. در صورت برگشت ایشان به ایران جان این عزیز در خطر خواهد بود و میبایست به این ورزشکار کمک کرد.

پاینده ایران



جلیل عزیزپور، بدنساز ۳۱ ساله، منتخب تیم ملی بدنسازی و نفر سوم دسته فیزیک استان تهران روز سه‌شنبه ۸ آذر در خیابان ۲۴ متری شهر ایلام توسط ماموران امنیتی با شیوه خشن و وحشیانه‌ای بازداشت شد. نیروهای امنیتی ابتدا با ماشین از روی او رد شدند‌، سپس به او شلیک کردند. در ابتدا به بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام منتقل شد و تحت شدیدترین شکنجه‌های روحی و جسمی برای قبول اتهامات طرح شده از سوی بازجویان قرار گرفت.سپس به زندان مرکزی ایلام منتقل شد در شرایطی که با توجه به شکسته‌شدن دو دندان و یک پایش از حق مداوا محروم بوده، همچنین قاضی دادگاه هم درخواست وکیل تعیینی خانواده برای وکالت جلیل را رد کرده‌است. گفته می‌شود پرونده به شعبه ۱۰۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی ایلام منتقل شده و او با خطر احتمالی حکم محاربه روبروست. ‌#جلیل_عزیزپور #مهسا_امینی#صدای_ما_بودند_صدایشان_باشیم






علی دایی در واکنش به توهين يك عضو سپاه قدس در سيماى جمهورى اسلامى منحوس ؛

کسی می‌رود که آمده باشد‌، نه کسی که ریشه در این خاک دارد ،

با درود و سپاس از تمامی هم‌میهنان‌، ورزشکاران و هنرمندان عزیز که در این شرایط سخت و پرفشار از من و خانواده‌ام مثل تمام این سال‌ها حمایت و همراهی نمودید ،

مردم شهری که همه در آن می‌لنگند، به کسی که راست راه می‌رود، می‌خندند.

درود بر هموطنان آزادیخواه با شرافت و وطن پرست مان در سراسر دنیا این روزها که برخی ورزشکاران حمایت خود را #انقلاب مردم ایران دریغ می‌ کنند و در کنار رژیم ایستاده‌اند، تیم های ملی ایران را خودمان می‌ سازیم و در یک برنامه‌ی ورزشی-سیاسی در کنار مردم شجاع و آزادیخواه ایران می‌ ایستیم. ما در روز ۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱)در سراسر دنیا با شرکت در برنامه‌ی جهانی #دو_برای_آزادی بار دیگر برای داشتن ایرانی آزاد و آباد، شانه به شانه در کنار هم در مقابل این رژیم خونریز اسلامی می ایستیم. با همراه داشتن پرچم ملی شیروخورشید نشان پیام آزادیخواهی ملت شریف و متمدن #ایران را ‌به گوش جهانیان می‌ رسانیم. از تمام شرکت کنندگان وطن‌ پرست خواهشمندیم با کفش و لباس ورزشی گرم و مناسب حضور یابند. محل آغاز و پایان برنامه و مسیر آن در تمامی کشور‌ها در پوستر هایی اختصاصی نوشته می‌شود. در ضمن هموطنان در سراسر جهان که تمایل دارند در این برنامه ملی فراحزبی شرکت کنند میتوانند با اینستاگرام انجمن ‌ورزشکاران آزادیخواه ایران تماس برقرار کنند. @aiaf_2020

مکان برگزاری

Germany ( Hamburg, Aachen, Berlin, Bremen, Koln, Frankfurt)

USA (Los Angeles)     

Kuwait (Al Rai)  

Sweden ( Stockholm)   

Netherland ( Amsterdam)

Australia ( Malborne, Sydney, Brisbane, Adelaide) 

Malaysia (Kuala Lumpur)    

Greece (Athens)

Canada (Toronto, Calgary, Vancouver, Montreal)  

Italy (Milan)  

Switzerland ( Lausanne, Geneva, Zurich)     

England ( Manchester, London, Birmingham, Leeds, Brighton)

France ( Strasbourg, Parise, Nice)  

Austria (Wien)

Colombia ( Medellin)

Finland ( Helsinki )

Iceland ( Reykjavik) 

Cyprus ( Lamassol )


وریا غفوری به دستور مجتبى (فرزند خامنه اى بچه كش) بازداشت شد

🔹خبرگزاری دولتی برنا نوشت:

وریا غفوری بازیکن تیم فولاد خوزستان به اتهام توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران و تبلیغ علیه نظام بازداشت شد




کناره‌گیری پریناز حاجیلو عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران

پریناز حاجیلو٬‌ در اینستاگرامش نوشته در اوج آمادگی و در سن ۲۱ سالگی این تصمیم را گرفته است.



رضا جودکی بهترین کونگ فوکار تاریخ ایران وعضو انجمن ورزشکاران آزادیخواه ایران در تظاهرات روز شنبه در لندن


تاریخ شما را فراموش نخواهد کرد


هموطنان ارجمند؛با آرزوی بهترینها برای شما و آزادی ایران از اسارت دستاربندان، شماره‌ی 220مجله پژوهش (آبان۱۴۰۱) منتشر شد.در صورت تمایل به دریافت  لطفآ ایمیل آدرس خود را به

arya5@aol.com

ارسال و از دوستان خود بخواهید که چنین کنند

 با سپاس

- پاینده ایران



با آرزوی موفقیت برای دوست خوب بهادر

 کرمی عضو انجمن ورزشکاران آزادی

 خواه ایران


لغو بازی تیم ملی فوتبال ایران و کانادا؛ ایران

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، روز پنجشنبه پنجم خرداد در توئیتی خبر داد که بازی دوستانه بین تیم ملی فوتبال ایران و کانادا لغو شده است. فدراسیون فوتبال کانادا هم این خبر را تایید کرده است.

این فدراسیون روز پنج‌شنبه، ده روز مانده به برگزاری این بازی دوستانه، اعلام کرد که بازی لغو شده است. در توئیت این فدراسیون به جزئیات و دلایل لغو این بازی دوستانه اشاره‌ نشده است.

فدراسیون فوتبال کانادا اما افزوده که جزئیات تکمیلی به‌زودی در اختیار تمامی خریداران بلیت قرار خواهد گرفت.

سخنی با هم‌ میهنان | رضا پهلوی

د رود هم‌ میهنان عزیزم،

شجاعت، همبستگی و تداومی که شما هم‌ میهنان به ویژه در یک ماه گذشته، با وجود سرکوب شدید و قطع اینترنت در شهرها و استانهای مختلف از خود نشان داده‌اید، برای شخص من، یادآور ایستادگی و مقاومتی است که ملت ایران در مقابل نیروهای صدام در جنگ هشت‌ساله از خود نشان داد. این بار البته شما با دستانِ خالی در مقابل دشمنی قرار دارید که نه در بغداد، که در بیت فساد و جنایتش در تهران نشسته است.

امروز با شما، به عنوان یک ایرانی که بیش از چهار دهه است زندگی خود را بدون هرگونه انگیزه شخصی، وقفِ آزادی میهنش کرده و آرزویی جز رفاه و سربلندی ایران و ایرانی ندارد، سخن می‌گویم. این احساس وظیفه در پاسخ به ابراز لطف و اعتماد بی‌ شائبه‌ای است که شما هم‌وطنان در این‌ سالها نسبت به من و ‌خانواده‌ام ابراز داشته‌اید.

در آغاز، هم‌ دردی خودم را با مردم آبادان و به ویژه خانواده‌های سوگوارِ فاجعه متروپل ابراز می‌کنم. هم‌چنین، یادی می‌کنم از جان‌ باختگانِ اعتراضات اخیر در چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان که جان‌شان را در راهِ حق‌ طلبی و آزادی ایران دادند و به شهیدانِ سرفرازِ وطن در دی۹۶ و آبان۹۸ پیوستند.

هم‌ میهنان،

شعارهای هوشمندانه‌ شما در اعتراضات دلاورانه برای نجات میهن، نشان می‌دهد که هم ریشه مشکل را دریافته‌اید و هم راه‌حل را می‌دانید. شما به این آگاهی و خردِ جمعی رسیده‌اید که بی‌کفایتی و فساد و ناکارآمدی جمهوری اسلامی، فقط جانِ مردم یک شهر یا استان، یک قوم یا باورِ خاص را نمی‌گیرد؛ بلکه همه ایرانیان را داغدار می‌کند؛ گلوله‌ها و موشک‌های جمهوری اسلامی همه ایرانیان را نشانه می‌گیرد؛ فارغ از اینکه به چه زبانی حرف می‌زنند و چه دین و مذهب و باوری دارند یا ندارند. این را نه فقط در اعتراضات خیابانی، که در فاجعه سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی دیدیم؛ در جنایت کرونا و ممنوعیتِ ورودِ واکسنِ معتبر دیدیم؛ و در فجایعی چون پلاسکو و متروپل دیدیم و می‌بینیم؛ و متاسفانه هرچه این رژیم بیشتر ادامه پیدا کند، بیشتر خواهیم دید.

بگذارید با اطمینان بگویم که من امروز نسبت به فردای پس از رفتن جمهوری اسلامی نگران نیستم؛ چرا که می‌بینم با وجود همه محدودیتها و ممنوعیتهایی که این رژیم علیه جوانان و مردمِ ایران اعمال کرده، در همان داخلِ ایران به اندازه کافی نیروهای میهن‌پرستِ متخصص، مدیر و نخبه وجود دارد که بتوانند ایران را به بهترین شکل اداره کنند.

آنهایی که نگرانِ آلترناتیو برای جمهوری اسلامی هستند، آیا تصور می‌کنند که کشورِ بزرگِ ایران با ۸۵ میلیون جمعیت، جایگزینی برای کسانی که شغل اول و آخرشان روضه‌ خوانی‌ست، ندارد؟ حتما دارد.

امروز، بزرگترین اپوزیسیون و آلترناتیوِ جمهوری اسلامی، شما ملت ایران هستید که از همیشه متحدترید و بدون توجه به دسته‌ بندی‌ها و گرایش‌های سیاسی، چپ و راست، جمهوری‌خواه و مشروطه‌خواه‌، دوشادوشِ هم برای آینده‌ای بهتر تلاش و مبارزه می‌کنید. شما شایسته بهترین‌ها هستید و به آن خواهید رسید.

اما این امیدواری به آینده روشن، به این معنا نیست که در حال حاضر، جنبشِ مبارزاتی ملتِ ایران برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی، کمبودی ندارد و مسیر پیروزی هموار است. برای نمونه، در همین اعتراضاتِ یک‌ماه گذشته، نبودِ یک سازوکارِ تصمیم‌گیری که بتواند بین اعتراضاتِ خیابانی، اعتصابات و فراخوان‌ها هماهنگی بیشتری ایجاد کند، هم‌ چنان مشهود بوده است.

طبعا مبارزان میدانی که در بطن اعتراضات قرار دارند، صلاحیت بیشتری را برای اتخاذ این نوع تصمیمات دارند. من از نیروهای سیاسی و مبارزاتی می‌خواهم که ایجاد یک سازوکار هماهنگ‌کننده اعتراضات و فراخوان‌ها را در اولویت قرار دهند. تصمیماتی که از دل چنین سازوکارِ مبتنی بر خردِ جمعی بیرون بیاید، مورد حمایت من نیز خواهد بود.

حال، پیامی دارم برای آن‌ دسته از نیروهای کشوری و لشکری که اگرچه دل‌شان با مردم است اما نمی‌توانند آن را به طور علنی اعلام کنند:

شما می‌توانید از درونِ سیستم به مردم و معترضان کمک کنید. برای مثال، می‌توانید با رعایت اصول ایمنی و امنیتی، و به شکلِ ناشناس، اطلاعات مفیدی را که به درد معترضان و مخالفان می‌خورد مستند و منتشر کنید؛ درباره شیوه‌های سرکوب و اسامی سرکوبگران افشاگری کنید؛ در ماشینِ سرکوبِ رژیم، اختلال ایجاد کنید؛ نیروهای هم‌سو با خودتان را که کم هم نیستند، شناسایی کنید تا در زمان مناسب، بتوانید پیوستن به ملت را به شکلِ علنی اعلام کنید.

همچنین می‌خواهم با سرکوبگرانِ رژیم اتمامِ حجت کنم:

این رژیم، رفتنی‌ست. اتحاد جماهیر شوروی با هزاران کلاهک هسته‌ای‌اش سقوط کرد. این رژیم درمانده، که از تامینِ نانِ شب شما هم عاجز مانده، سرنوشت بهتری نخواهد داشت. روی اسبِ بازنده شرط نبندید! تصور نکنید کسی شما را نمی‌شناسد و یا بعدا با گفتن «مامور بودم و معذور»، می‌توانید از عدالت فرار کنید. تک‌تکِ جنایات شما ثبت و رسیدگی می‌شود. به شما هشدار می‌دهم که از این آخرین فرصتها استفاده کنید و به ملت بپیوندید.

و اما سخنی کوتاه با ارتشیانِ ایران که همیشه، فداییِ ملت بوده‌‌اند:

همان‌طور که در مقابل دشمنِ خارجی از کشور و ملت دفاع کردید، وظیفه دارید که حافظ جانِ ملت در مقابل دشمنِ داخلی باشید. من به وطن‌پرستی شما باور دارم.

نکته قابل توجه در اعتراضات یک ماه گذشته این بوده که لُر و بختیاری، عرب و فارس دوشادوش هم ایستادند و خشم و انزجارشان از دشمن مشترک را فریاد زدند. در همین ارتباط، از سران و بزرگان ایلات و عشایر و طوایفِ ایران، از لُر و بختیاری و کُرد و بلوچ تا عرب و قشقایی و تُرک و تُرکمن می‌خواهم تا در پشتیبانی از مردمی که شجاعانه به خیابانها می‌آیند، پیمان اتحاد و همبستگی ببندید

و در پایان، سخنی با ایرانیانِ خارج از کشور:

ما ایرانیان، جز یکدیگر یار و یاوری نداریم. این روزها هم‌ میهنان‌مان در ایران برای داشتن حداقل‌های زندگی سختی می‌کشند و با به خطر انداختن جان‌شان، علیه این فرقه تبهکار به پا خاسته‌اند. در چنین شرایطی، وظیفه ما در خارج از کشور است که نه فقط با قلب و زبان، بلکه در عمل هم، در کنارشان باشیم.

در همین راستا، کارهایی است که می‌توانید انجام دهید:

۱) در شبکه‌های اجتماعی، صدای ملت ایران را به زبان‌های دیگر بازتاب دهید. تصاویر و ویدئوهای اعتراضات را به زبانِ کشورِ محلِ اقامت‌تان، زیرنویس کنید و به اشتراک بگذارید.

۲) به رسانه‌ها و همین‌طور، مقاماتِ کشورِ محلِ زندگی‌تان، از اعضای دولت تا قانون‌گذاران، ایمیل و تلفن بزنید، و از خواستِ ملت ایران برای رسیدن به آزادی و دموکراسی، آگاه‌شان کنید. از آنها بخواهید که از اعتراضاتِ مردمی در ایران، پشتیبانی کنند.

۳) با رعایتِ قانون و احترام، و به شیوه‌ای مستند و مبتنی بر حقیقت، عوامل و مدافعانِ رژیم در خارج از کشور را رسوا کنید. اجازه ندهید روایت‌های دروغِ مدافعانِ رژیم به روایتِ غالب درباره ایران تبدیل شود.

۴) در حدِ توان‌تان، از معترضان و زندانیانِ سیاسی و خانواده‌های جان‌ باختگانِ اعتراضات، پشتیبانی مالی کنید. حتی یک مبلغِ کم هم می‌تواند در زندگی آنها اثرِ بزرگی بگذارد.

۵) امروز، خانواده‌ای در ایران نیست که جمهوری اسلامی، عزیزی را از آن نگرفته باشد. غم و دردِ از دست دادنِ عزیز، جانکاه است... می‌دانم... در همین ارتباط، از حقوق‌دانان و مددکارانِ اجتماعی می‌خواهم که به خانواده‌های جان‌ باختگان و زندانیانِ سیاسی یاری برسانند.

۶) در همبستگی با اعتراضاتِ ملتِ ایران، تجمعات اعتراضی و برنامه‌هایی را برپا کنید. ب ویژه از شما هنرمندان می‌خواهم که با هنرتان صدای ملتِ ایران باشید و در تشکیلِ این تجمعات نقش ایفا کنید.

از همه افراد و گروه‌های مرجع و مورد اعتماد در جامعه ایرانیانِ خارج از کشور نیز دعوت می‌کنم که فارغ از هر باور سیاسی که دارید، برای نجات ایران به صحنه بیایید. اتحاد امروز ما، ضامن آزادی فردای ماست.

پاینده ایران!

رضا پهلوی


پیوستن چند پیشکسوت بزرگوار به انجمن ورزشکاران آزادیخواه ایران


دکتر حسن رهنوردی عضو اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران و رئیس سابق کمیته المپیک


جناب سرهنگ بهروز سرشار عضو تیم ملی جودو ایران و رئیس سابق فدراسیون جودو


دکتر مصطفی عرب کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال و رئیس سابق تربیت بدنی نیروی   هوایی شاهنشاهی


www.aiafiran.net
Powered by Webnode
Create your website for free!